O Γιώργος Γεροντίδης (γ.1987, Αθήνα) παράγει ένα συγκεκριμένο σύστημα διατήρησης και αρχειοθέτησης αντικειμένων τα οποία σκιαγραφούν έναν χαρακτήρα με στόχο να διηγηθούν μια ιστορία. Πίσω από τα έργα κρύβεται ο μυστηριώδης χαρακτήρας του Άνδρα στα Κόκκινα, τον οποίο πρωτοείδαμε στην έκθεση του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, ΟΙ ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΙΣΤΕΣ, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς όπου συνήθως μας δείχνει μέρος της συλλογής του από αξιοπερίεργα αντικείμενα. Η σειρά από λεπτομερή σχέδια από σκόνη ξηροπαστέλ λειτουργεί ως οδηγίες χρήσης για τις εγκαταστάσεις, ταξινομώντας αντικείμενα και θραύσματα, τα οποία στόχο έχουν να ζωντανέψουν μέρος της ζωής του. Οι αναφορές του βρίσκονται στον τρόπο που τα μουσεία -και ακόμη παλιότερα ο πρόδρομος αυτών -τα Wunderkabinetts του δεκάτου έκτου αιώνα διαμορφώνουν την κατανόησή μας απέναντι στην ιστορία, απέναντι στους τρόπους που συσσωρεύουμε γνώσεις, ακόμη και γύρω από το πώς αντιλαμβανόμαστε τον φυσικό κόσμο. Η ιδιοποίηση αρχαιολογικών και άλλων επιστημονικών μεθόδων συλλογής, αρχειοθέτησης και έκθεσης αντικειμένων που χρησιμοποιεί ο Γεροντίδης δημιουργούν έργα που αμφισβητούν τις διακρίσεις ανάμεσα σε μια “αντικειμενική” (ορθολογιστική) θεώρηση του κόσμου και σε μία “υποκειμενική” (πιο παράλογη) εκδοχή της, βασισμένη σε ένα φαντασιακό αφήγημα -θέτοντας έτσι ερωτήματα ακόμη και για το ρόλο και το βάρος της επιστημονικής γνώσης στην σύγχρονη κοινωνία.
Χριστίνα Ανδρουλιδάκη για την έκθεση, Η ζωή των πραγμάτων.
The Life Of Things, Installation View
dont blow the wind, 2017
collected objects
the greens, 2017
who is the man in red, instalation, 2017
Comments