Ο Δημοσθένης Μπογιατζής γεννήθηκε το 1986 στη Αθήνα. Το 2016 αποφοίτησε από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Το 2017 σπούδασε με υποτροφία του ιδρύματος ΝΕΟΝ και απέκτησε πτυχίο μεταπτυχιακού στη Σχολή Καλών Τεχνών της Γλασκώβης. Ζει και εργάζεται στην Ελλάδα.
Η τελετουργία ως ένα σύνολο κινήσεων συμβολικού νοήματος, έχει διαφοροποιήσει τη θέση της από τις κινήσεις της καθημερινότητας. Ο συμβολισμός που επικρατεί στις δράσεις των τελετουργιών και που μεταλλάσσει την “κανονική” λειτουργία του κοινωνικού συνόλου, για κάποιο ορισμένο χρονικό διάστημα, συνιστά την πρώτη ύλη του προβληματισμού μου και της εικαστικής μου δραστηριότητας.
Επικεντρώνομαι στις πιθανές συσχετίσεις για το νόημα και το σκοπό της τελετουργίας (έννοιες κυρίως συνδεδεμένες με την παράδοση και το ιερό) σε σχέση με την πολιτική και την κοινωνική δομή. Αν ο κοινωνικός ρόλος της τελετουργίας είναι είτε να προωθήσει είτε να αποκρύψει την επικρατούσα πολιτική τάξη, αναζήτησα σε σύμβολα, λαογραφία, εικόνες πίστεως και λατρείας, τον τρόπο αναπροσδιορισμού αυτού του ρόλου μέσω της εικαστικής γλώσσας.
Δημιουργώ έργα αξιοποιώντας τη δυναμική διαφόρων υλικών και μέσων, όπου οι επιλογές μου και οι δυνατότητές των, ορίζουν μία αμοιβαία σχέση δημιουργικότητας. Συνθέτω χώρους και περιβάλλοντα που γεννάνε προβληματισμούς και φιλοξενούν νέες τελετουργίες και συμμετοχές. Αντιλαμβάνομαι το θεατή ως μέρος του τελικού έργου, καλώντας τον να συμμετέχει με την παρουσία του σε αυτό, αναπροσδιορίζοντας με αυτό τον τρόπο τη συμμετοχή των ατόμων σε μία τελετουργία.
Στοιχεία και δρώμενα από το παρελθόν συνεχίζουν σε μία ενιαία γραμμή να αναπαράγονται στο σήμερα, καθιστώντας έτσι το τελετουργικό σαν ένα απόσταγμα της συλλογής του χρόνου.
Δ.Μ.
Impersonal 0
video art, 03:02 min, 2017. VIMEO
Το βίντεο προβλήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης αποφοίτων MLitt Fine Art Practice της Glasgow School of Art τον Σεπτέμβριο του 2017. Η performance του βίντεο πραγματοποιήθηκε στο κτίριο McLellan Galleries της Γλασκώβης.
Έχοντας ως δεδομένο ότι ο δυτικός κόσμος σιγά σιγά χάνει και ξεχνάει την έννοια του τελετουργικού, έπλασα την ιδέα μιας «φιγούρας ανθρώπου» που προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει την έννοια του υπερβατικού.
Impersonal 0
στοπ καρέ του video, 2017
Impersonal 0
9 διαδοχικά στοπ καρέ του video, 2017.
Impersonal 0
στοπ καρέ του video, 2017
Immaculate Conception
εγκατάσταση, μικτές τεχνικές, μεταβλητές διαστάσεις, 2017.
Η εγκατάσταση με τίτλο «Ιmmaculate Conception» δημιουργήθηκε στα πλαίσια της έκθεση αποφοιτών MLitt Fine Art Practice της Glasgow School of Art,
τον Σεπτέμβριο του 2017.
Το περιβάλλον που δημιούργησα παραπέμπει σε έναν χώρο λατρευτικό όπου θα μπορούσε να τελεστεί μία τελετουργία ή να έχει χρησιμοποιηθεί για μια στιγμή υπέρβασης.
Ο χώρος είναι μια κατάθεση όλων των αντικειμένων που χρησιμοποιηθήκαν σε αυτό το τελετουργικό ή πρόκειται να χρησιμοποιηθούν. Όλα τα αντικείμενα, επιτοίχια και γλυπτά, έχουν τη λειτουργιά της ανάπτυξης ενός λόγου που φέρνει τον σύγχρονο άνθρωπο αντιμέτωπο με την αυτοκριτική.
Immaculate Conception
άποψη εγκατάστασης, μεταβλήτες διαστάσεις, 2017.
Immaculate Conception
λεπτομέρεια έργου, πήλινα αντικείμενα, 2017.
Immaculate Conception
άποψη εγκατάστασης, πήλινες μάσκες, μεταβλήτες διαστάσεις, 2017.
Immaculate Conception
λεπτομέρεια έργου, πηλός κόλλα και λάστιχα, 2017.
Immaculate Conception
άποψη εγκατάστασης, μεταβλήτες διαστάσεις, 2017.
Immaculate Conception
λεπτομέρεια έργου, πλάκα σιδήρου, 2017.
Immaculate Conception
λεπτομέρεια έργου, πηλός και φακές, 2017.
Icons for Sale
επιτείχια εγκατάσταση αποτελούμενη από 10 πλάκες σιδήρου εκτυπωμένες με φωτομεταξοτυπία, καθρέφτης, μάσκα από καλαμάκια, 100 × 250 cm, 2017.
Εγκατάσταση στο πλαίσιο της έκθεσης TRIM στη Γκαλερί «The Royal Glasgow Institute of the Fine Art» με τη συνεργασία των φοιτητών MLitt Curatorial Practice τον Μάιο του 2017.
Το έργο πραγματεύεται τη δύναμη των πορτραίτων και των προσώπων που απεικονίζουν. Καλούσα τους θεατές να φορέσουν μία μάσκα που θα καλύψει το πρόσωπο τους και να κοιταχτούν στον καθρέφτη, δημιουργώντας έτσι έναν άμεσο διάλογο με τα πορτραίτα στην καθεαυτή σύνθεση.
Icons for Sale
άποψη εγκατάστασης, 2017.
Icons for Sale
λεπτομέρεια έργου, 2017.
Icons for Sale
λεπτομέρεια έργου, 2017.
Λύγος
επιτραπέζια εγκατάσταση αποτελούμενη
από 50 κέρινα ανάγλυφα, 100 × 300 cm, Ιούνιος 2014.
Δημιουργήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας με το Βυζαντινό Μουσείο Πολιτισμού με τιτλο «Το δικό μας (;) Βυζάντιο». 30+1 εικαστικές προσεγγίσεις
απο φοιτητές και αποφοίτους του κ. Μανώλη Γιανναδάκη σε επιμέλεια του κ. Αναστάσιου Αντωνάρα.
Λύγος
άποψη εγκατάστασης του έργου στο χώρο του Μουσείου, 100 × 300 cm, 2014.
Λύγος
λεπτομέρεια έργου, κέρινα ανάγλυφα, 2014.
Λύγος
λεπτομέρεια έργου, κέρινο ανάγλυφο, 2014.
Commenti